Usein kysytyt kysymykset

Usein kysytyt kysymykset

Täältä löydät usein kysytyt kysymykset. Klikkaa kysymystä, niin vastaus tulee näkyviin.

Missä tuotteet on valmistettu?
Mistä tiedän, että tuotteet ovat laadukkaita ja puhtaita?
Sopiiko tuote raskaana oleville?
Montako tablettia ja kapselia otetaan päivässä?
Miten ilmoitan osoitteenmuutoksen?
Olen tilannut tuotteen, milloin ja miten saan sen?
Miten maksan tuotteeni?
Onko puhelimessa sovittu kauppa sitova?
Milloin monivitamiini vaihtuu MultiAuringosta MultiEchinaan?
Onko mahdollista saada kesällä MultiEchina-tuotetta tai talvella MultiAurinko-tuotetta?
Haluan tilata tuotteita. Miten toimin?
Voinko irtisanoa sopimuksen ja palauttaa tuotteet?
Miksi laskussa lukee saajan kohdalla toisen yrityksen nimi?
Mitä tapahtuu, jos jätän laskun maksamatta?
Mitkä sairaudet estävät VitaFin-tuotteiden käytön?
Mitkä allergiat estävät VitaFin-tuotteiden käytön?
Minkä ikäiselle tuotteet on suunniteltu?
Voiko tuotetta käyttää ympäri vuoden?
Mitä jos en käytä tuotetta päivittäin?
Miten tuote eroaa muista markkinoilla olevista tuotteista?

 

 

 

 

 

Missä tuotteet on valmistettu?

Tuotteet on suunniteltu, kehitetty ja valmistettu suomalaisessa ravintolisätehtaassa Tuusulassa. 

Takaisin ylös

 

 

 

Mistä tiedän, että tuotteet ovat laadukkaita ja puhtaita?

Kaikki raaka-aineet tulevat sertifioiduilta valmistajilta ja ne on sekä analysoitu että dokumentoitu ennen niiden käyttöä. Niillä on myös EU-direktiivin mukainen jäljitettävyys. Lisäksi tuotteet on valmistettu korkeimpien ravintolisästandardien mukaisesti tarkkaa ISO 9001 laadunvalvontajärjestelmää noudattaen. 

Takaisin ylös

 

 

 

Säilyvätkö VitaFin-tuotteet huoneenlämmössä?

VitaFin-tuotteet säilyvät huoneenlämmössä, kuivassa paikassa. Kosteus on haitaksi, joten tuotteita ei kannata säilyttää jääkaapissa. 

Takaisin ylös

 

 

 

Sopiiko tuote raskaana oleville?

Kaikki tuotteemme sopivat raskaana oleville. Raskauden aikana elimistö kuluttaa entistä suuremman määrän ravinteita, joten riittävän saannin varmistaminen lisäravinteiden avulla on useimmiten tarpeellista. Tuotteemme ovat turvallisia myös raskaana oleville, mutta ensisijaisesti raskauden aikana suositellaan noudattamaan neuvolasta saatuja ohjeita ravintolisien käyttöön, koska jokainen raskaus on yksilöllinen. 

Takaisin ylös

 

 

 

Montako tablettia ja kapselia otetaan päivässä?

Kaikkien tuotteidemme suositeltu vuorokausiannos on 1 tabletti/kapseli päivässä. Annostusohje lukee myös tuotepakkauksen takapuolella tuoteselosteen yhteydessä.

Takaisin ylös

 

 

 

Miten ilmoitan osoitteenmuutoksen?

Osoitteenmuutoksesta voi ilmoittaa ottamalla yhteyttä VitaFin Oy:n asiakaspalveluun. VitaFin Oy:n asiakaspalvelu palvelee puhelimitse numerossa 09 424 77 333 arkisin klo 10-15. Yhteyden saat myös sähköpostitse asiakaspalvelu@vitafin.fi.

Takaisin ylös

 

 

 

Olen tilannut tuotteen, milloin ja miten saan sen?

Tilauksesi alkaa kanssanne sovittuna ajankohtana ja toimitusaika on normaalisti 1-4 arkipäivää.  Tuote toimitetaan suoraan kotiisi postitse eli niitä ei tarvitse noutaa postista.

Takaisin ylös

 

 

 

Miten maksan tuotteeni?

Tuotteiden maksaminen käy näppärästi tuotepakkauksen mukana tulevalla laskulla. Sinun ei tarvitse maksaa etukäteen mitään, vaan maksat tilaamasi tuotteet vasta sitten, kun ne on sinulle toimitettu.  Halutessasi voit tilata myös e-laskun. Ohjeet e-laskun tilaamiseen löydät laskulta.

Takaisin ylös

 

 

 

Onko puhelimessa sovittu kauppa sitova?

Puhelimessa sovittu kauppa on sitova. Asiakkaillamme on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden mittainen peruutus- ja palautusoikeus, minkä aikana voit rauhassa tutustua tuotteeseen. Mikäli et ole jostain syystä tyytyväinen tuotteeseen, voit tehdä peruutuksen peruutusajan voimassaoloaikana ilmoittamalla siitä esimerkiksi puhelimitse tai sähköpostitse asiakaspalveluumme. Peruutusaika lasketaan ensimmäisen pakkauksen ja tilausvahvistuksen vastaanottamisesta.

Määräaikaisissa tilauksissamme 14 vuorokauden peruutusajan jälkeen tilausta ei voi enää peruuttaa ja kauppa on sitova sovitun tilauskauden ajan. Tarkemmat tiedot tilauksestasi löydät ensimmäisen tuotepakkauksen mukana tulevasta tilausvahvistuksesta ja sopimusehdoista.

Takaisin ylös

 

 

 

Milloin monivitamiini vaihtuu MultiAuringosta MultiEchinaan?

MultiAurinko-monivitamiinia toimitetaan huhtikuun alusta elokuun loppuun (1.4-31.8).

MultiEchina-monivitamiinia toimitetaan syyskuun alusta maaliskuun loppuun (1.9-31.3).

Monivitamiini vaihtuu aina automaattisesti vuodenajan mukaan eli me huolehdimme puolestasi siitä, että saat aina Suomen vuodenaikoihin sopivat tuotteet. 

Mikäli olet tilannut vain jompaakumpaa tuotetta, silloin tuotetta ei tietenkään vaihdeta.

Takaisin ylös

 

 

 

Onko mahdollista saada kesällä MultiEchina-tuotetta tai talvella MultiAurinko-tuotetta?

Tämä on mahdollista. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja kerro asiakaspalvelijoillemme toiveesi. 

Takaisin ylös

 

 

 

Haluan tilata tuotteita. Miten toimin?

Ota yhteyttä VitaFin Oy:n myyntiin puhelimitse numeroon 045 896 1676 (ark- 10-15). Voit myös lähettää tekstiviestin TILAA numeroon 045 896 1676 ja myyntineuvottelijamme ottaa sinuun yhteyttä mahdollisimman pian, viimeistään seuraavana arkipäivänä. 

Yhteydenotto ei sido sinua tilaamaan, joten voit rohkeasti ottaa yhteyttä ja tehdä ostopäätöksen myöhemmin.

Myös asiakaspalvelumme palvelee tilaamiseen liittyvissä asioissa p. 09 424 77 333.

Takaisin ylös

 

 

 

Voinko irtisanoa sopimuksen ja palauttaa tuotteet?

Asiakkaillamme on kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän peruutus- ja palautussoikeus, mikä lasketaan ensimmäisen tuote-erän ja tilausvahvistuksen vastaanottamisesta. Tuotteen voi palauttaa peruutusajan puitteissa, mikäli sitä ei ole käytetty.

Peruutuksesta on ilmoitettava VitaFin Oy:n asiakaspalveluun, pelkkä tuotteen palauttaminen ei riitä peruutukseksi. Peruutuksesta voi ilmoittaa vapaamuotoisesti esimerkiksi puhelimitse, sähköpostitse tai postitse ensimmäisen tuote-erän mukana tullutta peruutuslomaketta käyttäen. 

Kuluttajansuojalain mukaisesti määräaikaisen tilauksen purkamiseksi kesken tilauskauden tarvitaan aina pätevä syy, jos peruutus tapahtuu kuluttajansuojalain mukaisen 14 vuorokauden peruutusajan jälkeen. Tästä tulee toimittaa dokumentti. Mikäli haluat peruuttaa määräaikaisen tilauksesi kesken tilauskauden, ole yhteydessä asiakaspalveluumme, josta saat tarkemmat ohjeet dokumentin toimittamista varten.

Takaisin ylös

 

 

 

Miksi laskussa lukee saajan kohdalla toisen yrityksen nimi?

Maksuvalvonta on ulkoistettu perintäyritykselle, joka valvoo maksusaatavia. 

Takaisin ylös

 

 

 

Mitä tapahtuu, jos jätän laskun maksamatta?

Mikäli asiakas ei maksa laskua, hänelle lähetetään perintäyrityksen toimesta huomautuslasku. Mikäli laskua ei makseta huomautuksesta huolimatta, siirtyy saatava perintään perintälain mukaisesti.

Takaisin ylös

 

 

 

Mitkä sairaudet estävät VitaFin-tuotteiden käytön?

MultiAurinko-monivitamiinin kohdalla sairaudet eivät aseta esteitä käyttää tuotetta. 

MultiEchina-monivitamiinin sisältämä Echina-uute aktivoi elimistön omaa puolustusjärjestelmää. Autoimmuunisairauksissa, joissa elimistön oma puolustusjäresjestelmä hyökkää ilman syytä elimistön omia kudoksia vastaan, Echinan käyttöä ei suositella, koska se voi pahentaa oireilua. 

K2-vitamiinia emme suosittele ilman lääkärin ohjeistusta, mikäli sinulla on käytössäsi Marevan tai jokin muu verenohennuslääkitys.

Omega3-tuotteiden käyttöä suositellaan vain lääkärin ohjeen mukaan silloin, jos sinulla on verenohennuslääkitys tai jokin sairaus, jonka takia veri ei hyydy kunnolla.

Maitohappobakteerit sisältävät samoja, luontaisia bakteerikantoja, joita elimistössämme on jo valmiina. Mitkään sairaudet eivät aiheuta estettä maitohappobakteerien käytölle.

Takaisin ylös

 

 

 

Mitkä allergiat estävät VitaFin-tuotteiden käytön?

Mikäli olet allerginen jollekin tuotteen valmistusaineelle, ei käyttöä voida suositella. Allergiseksi voi tulla melkein mille vain. Tuotteemme eivät sisällä mitään tavallisimpia allergeeneja, mutta ainesosat on hyvä käydä läpi, mikäli epäilet allergiaa. Tarkka ainesosaluettelo löytyy tuotepakkauksen takapuolelta sekä internetsivuiltamme.


Takaisin ylös

 

 

 

Minkä ikäiselle tuotteet on suunniteltu?

Ravintolisät soveltuvat koko perheen käytettäviksi. Pienimmille lapsille tuotteita ei kuitenkaan suositella, sillä tabletteja / kapseleita ei ole tarkoitettu pureskeltaviksi.

Takaisin ylös

 

 

 

Voiko tuotetta käyttää ympäri vuoden?

Kyllä voi ja se on erittäin suositeltavaa. Ravintolisistä saa parhaan tehon irti säännöllisellä, pitkäaikaisella käytöllä. 

Takaisin ylös

 

 

 

Mitä jos en käytä tuotetta päivittäin?

Ravintolisät on tarkoitettu täydentämään monipuolista ruokavaliota, sekä ylläpitämään terveyttä ja hyvinvointia. Mikäli kasvisten ja hedelmien päivittäinen syönti jää alle ½ kg, on todennäköistä, ettet saa ravinnosta kaikkia tarvittavia suoja- ja ravintoaineita. Parhaimman tehon tuotteesta saat säännöllisellä käytöllä. 

Tarvittaessa voit kuitenkin pyytää tuotetoimituksiin taukoa suoraan asiakaspalvelustamme, jotta ehdit käyttää kertyneet tuotteet ennen uusien toimittamista.

Takaisin ylös

 

 

 

Miten tuote eroaa muista markkinoilla olevista tuotteista?

VitaFin-tuoteperhe on suunniteltu erityisesti suomalaisille ja Suomen vuodenaikojen vaihtelujen tuomat terveyshaasteet huomioiden. 

Monivitamiinivalmisteemme vaihtuu automaattisesti vuodenajan mukaan, joten käytössäsi on aina suomen vuodenaikoihin sopiva tuote. 

Maitohappobakteerivalmisteemme on yksi markkinoiden tehokkaimmista, sillä se sisältää seitsemää suolistolle tärkeää maitohappobakteerikantaa ja yhteensä vähintään 10 miljardia bakteeria / kapseli. Bakteerit on suojattu niin, että ne varmasti pääsevät ruuansulatuskanavassamme vatsahappojen ohi oikeisiin vaikutuskohtiin eli ohutsuoleen. 

Omega3-kalaöljykapselista on tehty riittävän tehokas, jotta yksi kapseli päivässä riittää. Omega3-tuotteessa käytetyt kalaöljyt on tuotettu kestävän kalastuksen periaatteita noudattaen.

Kaikki tuotteemme on suomalaisten lääkärien ja farmaseuttien suunnittelemia, joten tuotteet huomioivat nimenomaan suomalaisten kansanterveydessä esiintyviä haasteita ja puutoksia. Tuotteista on jätetty pois kuuriluontoiseen käyttöön tarkoitetut ravintolisät, kuten rauta, joten ne ovat turvallisia pitkäaikaisessa ja säännöllisessä käytössä.

Tuotteemme toimitetaan suoraan kotiin postitse ilman lisäkustannuksia tai laskutuslisiä, joten maksat ainoastaan tilaamistasi tuotteista.

Hinta-laatu-suhteeltaan tuotteemme ovat siis ensiluokkaisia! Niissä on riittävästi vahvuutta ylläpitämään kehon vitamiinien ja hivenaineiden saanti hyvänä, mutta mitään ei ole kuitenkaan liikaa, eli ne eivät rasita kehoamme turhaan.

Takaisin ylös

 

 

Yhteystiedot

Asiakaspalvelu:
09 424 77 333 (ark. 10-15)
asiakaspalvelu@vitafin.fi

Myynti:
045 896 1676
myynti@vitafin.fi

VitaFin Oy

Yritys